FANDOM

Alacakaranlık'ta vampirlerin soyu pek çok farklı efsaneye dayanır ancak bunlardam genellikle üstü kapalı olarak bahsedilir. Meyer seriyi yazmadan önce vampir mitolojisiyle ilgili her hangi bir araştırma yapmadığını söylemiştir. Serideki vampirler sarımsaktan, kutsal ögelerden ya da tahta kazıktan zarar görmezler; yansımaları ve gölgeleri vardır, ayrıca gün ışığına çıkabilirler. İnsanların yiyeceklerinden de yiyebilirler ancak onları sindiremedikleri için daha sonra geri çıkarırlar. Nefes almazlar. Tüm vampirler avlarını cezbedebilmeleri için mükemmelleştirilmiş fiziksel özelliklere sahiptir. (Mükemmel ses ve koku gibi.) Derileri kusursuzdur, dokuları ve soğukluğu nediyle granitten daha sağlamdır ve gün ışığında kristal gibi parlar. Yeni doğan vampirlerin ve insan kanı içen vampirlerin gözleri kırmızıdır. İnsan kanı bir vampiri en güçlü kullan besindir. Eğer vampirler -Cullen ailesi gibi- hayvan kanı içiyorsa göz rengi koyu altın rengini alır. Besin tercihi ne olursa olsun tüm vampirlerin kana olan ihtiyaçları arttıkça göz renkleri koyulaşır ve güçsüzleşirler. Tüm vampirlerin insanüstü fiziksel ve zihinsel özellikleri vardır. Bu özellikleriyle avlarını kontrol altına alabilirler, ağaçları kökünden söküp atabilirler, arabaları kaldırabilir ve metalleri ezebilirler. Yeni doğanların vücutlarının hala büyük çoğunluğunda insan kanı olduğundan ilk bir yıllarında bir vampirin sahip olabileceği en fazla güce sahiplerdir. Vampirlerin duyları çok keskindir. çok uzaktaki şeyleri duyar ve görebilirler ayrıca karanlıkta da görürler. Ayrıca insan gözünün net olarak göremeyeceği şekilde hızlı hareket edebilirler. Ölümsüzlerdir ve çok zor yok edilirler. Bir vampiri yok etmek için onu parçalayıp ateşte yakmak gerekir çünkü kopan organları hareket edebilir. Vampirler hiçbir zaman uyumazlar. Dönüşümden sonra vampirlere bazı ek özellikler gelebilir. Kesin olmamakla beraber, bu özellikler hakkında, vampirin insan yaşamındaki öne çıkan özelliğinin vampirken çok daha fazla güçlendiği teorisi vardır. Örneğin insanken çevresindekilerle empati kurma, onları anlama yeteneği olan biri vampir olduğunda zihin okuyabilir.

Also on FANDOM

Random Wiki