FANDOM

Jasper Hale, aynı zamanda resmi olarak Jasper Whitlock, 1843'te Texas'da doğdu ve Houston'da büyüdü. 1859'da yaklaşık olarak 17 yaşındayken kendini 20 yaşında olarak göstererek iç savaş için orduya katıldı. Çabucak rütbesi yükseldi ve ordudaki en genç binbaşı oldu. Jasper 1863'te Maria adında bir vampire tarafından dönüştürüldüğünde 20 yaşındaydı.

Dönüşüm

Büyük şehirler, Volturi veya insanların haberi olmadan daha çok beslenmeye yer verdiği için, Maria, Mexico City gibi güneydeki büyük şehirlerden hak elde etmek için bölgesel bir savaş veriyordu. Maria Jasper'ı dönüştürdü çünkü onun orduda yüksek rütbeli olduğunun farkına vardı ve bu nedenle zaten Jasper savaş becerisi hakkında biraz bilgiye sahip oluyordu. Maria yan yana mücadele edebilecek güçlü bir erkek vampir arıyordu. Maria Jasper'ın özel yeteneği olan etrafındaki insanların duygularını kontrol edebilmesini keşfettiği zaman, Jasper’ın yeni dönüşmüş vampirlerin bulunduğu odadaki herkesi sakinleştirmesini daha yararlı buldu. Jasper'ın sorumluluğu, genç vampirleri eğitmekti ve artık Maria'ya faydalı olmayacakları zaman onları öldürmekti.

Maria ile Yaşantı

O bir yüzyıl sonra bu yaşam tarzından sakınmaya başladı. Peter adında vampir bir arkadaşı onu bu hayattan kurtulması için ikna etti.Bir zaman boyunca, Peter ve onun ortağı Charlotte ile dolaştı. Birçok insanı katlettiği için hala depresyonda olduğundan yakında haberleri olacaktı. Sonuç olarak Jasper kaçtı ve kendi başına dolaşmaya başladı

Alice Cullen'la Tanışma

Philadelphia'da bir aksam bir kafede yüz yüze geldiler ve Alice Jasper'a uzun zamandır onu beklediğini söyledi. Alice'in onu tanımasıyla Jasper bir parça şaşkınlık ve meraklılık belirtisi gösterdi "başını güneyli bir centilmen gibi eğdi" ve cevapladı "Affedersiniz , Madam." Alice ona elini uzattı ve ayrılıp yeni hayatlarına başlamaları için bir istekte bulundu.

Cullen Ailesi'yle Tanışma

Alice ona geleceği görme yeteneği olduğunu söylüyor ve bu yeteneği sayesinde gördüğü Cullen Ailesi'nden bahsediyor.Cullenları bulacaklarını ve beraber mutlu bir şekilde yaşayacaklarını anlatıyor.

Özel Yeteneği

Jasper Hale'nin özel yeteneği;etrafındakilerin duygularını kontrol edebilmek.Örneğin çok öfkeli bi oda dolusu insanı sakinleştirebilir veya sakin insanları sinirlendirebilir. Jasper insanken çok karizmatikmiş karşısındakinin nasıl düşünmesini isterse öyle düşünürmüş ve bu özelliğini vampirliğe taşımıştır.

Rosalie'nin Kardeşi

Rosalie ile benzerliklerinden dolayı insanlara ikiz oldukları söylenmiştir. Ve soyadları Hale 'dir.

Olaylara Etkisi

Jasper Whitlock Hale, Cullen'lar içinde kana en az evcilleşmiş vampirdir.Kana karşı hala dayanıksızdır.Serinin ikinci kitabı olan Yeniay'da bu yüzden Bella'ya saldırmıştır.Daha sonra çok üzülmüştür fakat olan olmuştur ve Bella ile Edward araları bozulmuştur.

Also on FANDOM

Random Wiki