FANDOM

Jacob Black, Stephenie Meyer tarafından yaratılan Alacakaranlık'ta yer alan kurgusal bir karakterdir. Amerikan yerlilerinin oluşturduğu La Push'taki Quileute kabilesinin bir üyesidir, yani Forks, Washington'da yaşamaktadır. Serinin ikinci kitabında atalarından gelen bir kurt adam olma yeteneğine sahip olduğu sanılır.Aslında O ve tüm Quileute Kabilesinin şekil değiştirici olduğunu öğrenir çünkü;Kurt Adamların ırkının Volturilerce yokedildiği anlaşılır. Kendisi soyundan dolayı kurt sürüsünün alfası olmalıdır fakat Sam'in bu işte oldukça iyi olduğunu düşünerek beta pozisyonunda kalmaya karar verir. Daha sonra Şafak Vakti'nde Sam'in sürüsünden ayrılıp kendi küçük sürüsünün alfası olur. Tutulma romanında "Mühürlenme" adlı bölümde geçen kurt adamların özelliği sayesinde karakter Şafak Vakti romanında Edward ve Bella Cullen'ın kızları Renesmée Cullen'a mühürlenmiştir. Alacakaranlık ve Yeni Ay'da Taylor Lautner tarafından canlandırılmıştır. Eclipse filminde de Taylor Lautner tarafından canlandırılmıştır.Son kitapta Jacob ın Reneesme ye mühürlenmesiyle Bella ya olan aşkı bastırılır.Reneesme doğduğunda Bella Cullen vampir olur.Volturi bunu duyar duymaz Cullen ailesinin evine gelir.Bu yüzden kurtadamlarla vampirler tekrar anlaşma yaparlar.Bella nın kalkan gücü sayesinde ve Reneesme nin zararsız olduğunu anlayınca Volturi korkup gider.Jacob Reneesme yi ilk doğduğu sırada görür kanlar içinde Rose (Edwarın kızkardeşi)un elindeyken ve o an ona mühürlenir.Bella ilk duyduğunda buna çok sinirlenir.Jacob ı öldürmeye çalışır fakat araya giren Seth Clearwater(kurt sürüsünün en küçüğü,Harry Cleatwater ın oğlu)sayesinde bişey olmaz ama Seth yaralanır.Bella bir süre sonra bunu kabullenir çünkü Reneesme nin de Jacob ı çok sevdiğini anlar.Jacob Black hiçbir zaman sürüde olmak istemez,diğerlerinin aksine kurtadam olmaktan pek hoşlanmaz.Eclipseda Edwardla pek anlaşamasada son kitapta çok iyi arkadaş olurlar hatta Edward jacob a oğlum der.

Also on FANDOM

Random Wiki